• Karaözü'nün aydınlık insanları     Otyam ve Fazıl'ı nasıl kucakladı?

    Karaözü'nün aydınlık insanları Otyam ve Fazıl'ı nasıl kucakladı?

      Önce başlıkta sorunun yanıtını vereyim! Kayseri'ye 85 kilometre mesafedeki Karaözü Köyü'nün (şimdi Kayseri'nin Sarıoğlan ilçesi üzerinden mahallesi olmuş!) aydınlık insanları, Fikret Otyam ve Fazıl Say'ı ayrı ayrı, davul-zurnayla karşıladı, coşkuyla, içtenlikle, sevgiyle bağrına bastı. Yazının Devamı

  • Son Carmen'de yeni bir yıldız...

    Son Carmen'de yeni bir yıldız...

    Carmen tüm mezzosopranoların gönlünde yatan, bu rolü oynayabilmek için gereğinde birbirleriyle yarıştıkları, nüfuz sahiplerini, lobileri araya koydukları bir roldür. Yeterli mezzo bulunamadığı zaman kimi dramatik sopranoların seslerini mezzoya zorlayarak söylediklerinin tanığı çoktur. Yazının Devamı

  • 23 Nisan temsilleri kimin talimatı?

    23 Nisan temsilleri kimin talimatı?

    Böyle bir soruyla karşılaşınca insan, aklına hemen Atatürk gelir. Bu bayramı ihdas eden, egemenlik kavramına ve çocuklara adayan Atatürk'tür. Devlet sanat kurumlarıyla, bir kısım özel eğitim kurumu da her 23 Nisan'da çocuklara özel programlar yaparlar. Ama bu yıl değişik bir “yorum” var!.. İstanbul'da özel bir anaokulunun (!) aklı baliğ olmamış, “sabi sübyan” minicik çocukları camiye namaz kılmaya götürdüğü gün, Kültür ve Turizm Bakanlığı da, ilginç bir açıklama yaptı. Bakın ne dedi? Yazının Devamı

  • Çello nasıl kemençe, kaval, kontrabas olur?

    Çello nasıl kemençe, kaval, kontrabas olur?

      Olur mu? Viyolonsel, kemençe, kaval, kontrabas, keman olur mu? Fazıl Say besteler, genç Dorukhan Doruk seslendirirse mükemmelen oluyor! Fazıl'ın “Dört Şehir” sonatında bunların tümünü duymak mümkün... Yazının Devamı

  • “El Sistema”nın çocukları Ankara'daydı...

    “El Sistema”nın çocukları Ankara'daydı...

    Yoksul teneke mahallerinin sokaklarda yalın ayak koşturan çocuklarını toplayıp eğiterek gayretli müzisyenlere dönüştüren Venezuella'daki “El Sistema” projesinin ürünlerinden biri olan Simon Bolivar Quartet 31. Uluslararası Ankara Müzik Festivali çerçevesinde dinleyicinin büyük beğenisini kazandı. Yazının Devamı

Anasayfa

Koreli Yoon'dan CSO'da parlak Bartok yorumu...

Bazı konserlerden dinleyen de, çalan solist, yöneten şef ve orkestra üyeleri memnun ayrılır.

30 Ocak akşamı Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası'nın Macar asıllı şef Gilbert Varga (d.1952) yönetiminde, Koreli kemancı Soyoung Yoon'un ( d.1984) solist olarak katılımıyla verdiği konser tam da bu türdendi.

Önemli yarışmalarda ödül toplaya toplaya ilerleyen Soyoung Yoon, iki yıl önce dünyanın en önemli keman yarışmalarından biri olan Henryk Wieniawski yarışmasının da birincisiydi. Bela Bartok'un 20.yüzyıl müziğini temsil eden 2. Keman Konçertosunu mükemmel seslendirdi. Kendine özgüveni her halinden belli olan genç kemancının yay tekniği ve çalgısıyla bütünleşmesi, tekniğinin ötesinde müzikal yaklaşımı,Varga yönetimindeki CSO'nun duyarlı eşliğiyle birleşince ortaya çok iyi bir sonuç çıktı.

Gilbert Varga, bir dönemin çok önemli kemancısı Tibor Varga'nın oğlu...Kemancı olacakken geçirdiği bir kaza sonucu, şefliğe yönelip bu alanda aranan bir isim haline geldiği biliniyor. Çok zarif bir baget tekniği, buna karşın yerine göre keskin, belirgin vuruşları var. Konserin ikinci yarısında Balkan ve Çigan karışımının yansıdığı Georg Enescu'nun 2 ve 1 numaralı Romen Rapsodilerinin arasında 7 kısa danstan oluşan Bela Bartok'un Romen Halk Dansları'nı leziz bir sandviç gibi sundu. Orkestranın özellikle tahta üflemelileri yüksek bir etkinlik gösterdiler. Nitekim Varga'da kendine sunulan çiçeği götürüp bu konserin solo flütisti Songül Özdemir'e sundu. CSO'da hem programın niteliği, hem de iyi bir seslendirmeyle, canlı, yüksek nabızlı ve herkesin memnun ayrıldığı bir konser yaşandı.